Thursday 6 August 2015

Jamuan Raya


Jamuan Raya Di Office
Dengan Idea pelbagai masakan dari 13 negeri Di Malaysia. 
Please spot me ha ha ha
Alhamdullilah masa ni je kami dapat berkumpul semua. Sekarang memasing mmg sibuk giler
handle project utara selatan timur dan barat. Walaupun satu office kekadang bercakap waktu lunch je.
Document controller pun kekadang boleh jadi Singa Jadian. Pejam celik pejam celik dah hampir 20 tahun aku disini dgn pelbagai designation, department n bos yg pelbagi ragam but I'm still here (tikam dada).....

Tetiba aku disuruh utk menghias meja negeri sembilan, mentang2 aku orang negori... petang tu gak aku dera sepupu aku ijam cari bahan panjat sana panjat sini...(Ijam pun byk idea gak siap panjat pokok kelapa lagi)
maka terhasilla yg tak berapa seni nya.
Sbb belum sempat ku menghias barang2 ku telah dicuri oleh negeri2 yg lain.
Ni hah lomag n rondang cili api (masakan terbaik totap uwan den gak)

Negeri Terengganu Keropok Lekor n Nasi Dagang

Buah-buahan dari dusun En Kamal kek Rembau kecuali nangko tu jo boli

Sabah

Kelate mari

Perak - Rendang Tok la,
 jantung pisang tu pun tetiba boleh ada gak situ penat den cari semalam

Penang - Roti Jala

Selangor - Soto

Pahang - Lemang Bakar 
(actualy saya pun x tahu pasal menu nie sbb dah berpuluh tahun kawin dgn orang pahang baru ni tahu masakan nie, our CEO yg request, opismate saya orang Raub yg buatkan)

Melaka - Wajid n Dodol

Perlis 

No comments:

Post a Comment